Mājas lapa: http://marketingfans.blogspot.com/

SIA Getz Bros & Co (Latvia) Ltd. Mārketinga un lielo klientu attiecību vadītāja

Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Vērojama aizvien aktīvāka vēršanās pret meklētāju internetā biznesu
Publicēts 12. augustā, 2009.
Pēdējā laikā pasaules informācijas telpā interneta meklētāji nonākuši peramo zēnu lomā. Pirms kāda laika TechCrunch - portāls, kas raksta par jaunajiem medijiem un tehnoloģijām - publicēja rakstu par Google, kas pēc tam tika apspriests dažādos citos medijos. Jāatzīst, arī es tur atradu dažas pārdomu vērtas atziņas.

Raksta (http://www.techcrunch.com/2009/07/13/the-time-has-come-to-regulate-search-engine-marketing-and-seo/) autors ir anonīms. Viņš uzsver - tas tikai tāpēc, lai no iespējamās Google reakcijas pēc tam neciestu viņš pats un viņa bizness. Raksta mērķis ir parādīt interneta meklētāju ietekmi uz biznesu un iespējamiem risinājumiem šābrīža monopolstāvokļa novēršanai: "Search is the dominant methodology for consumers to find what they are looking for, whether a product or a service, the unilateral control that search engines wield enables them to control billions upon billions of dollars of consumer spend every year. It also gives them the ability to completely determine which companies become more successful — or less so. The situation we face today is unique. Due to Google’s dominance — and the fact that it controls such an enormous amount of consumer behavior through paid and organic search listings – the company in essence governs commerce on the web."

Un neviens nezina, kā patiesībā veidojas meklēšanas rezultāti, ko piedāvā Google un citi meklētāji. Ir iespējams realizēt jebko, radot priekšstatu par rūpīgi izstrādātu algoritmu, kas godīgi piedāvā atbilstošākos meklēšanas rezultātus. Jautājums - kā sabiedrība var cīnīties par tiesībām uzzināt, kā viss patiesībā notiek? Minētā raksta autors uzskata - tikai ar caurspīdīgumu: "The only real solution is disclosure. Transparency. Those traffic generators that use rule-based algorithms to determine result sets must publicly disclose their methodologies." Man tomēr šķiet, ka tas tāpat ir kaķis maisā. Un biedējošākais - nevaru iedomāties reālu interneta meklētāju kontroles mehānismu.

Brēku līdzīgā sakarā - vēršot uzmanību uz interneta meklētāju varenību un draudot ar cīņu pret tiem - sacēla Amerikas Preses institūts un daži vadošie mediji. The Associated Press, pasaulē lielākā ziņu aģentūra, nāca klajā ar paziņojumu, ka iebilst pret turpmāku brīvu ziņu virsrakstu izmantošanu interneta meklētājos. "Tom Curley, The A.P.’s president and chief executive, said the company’s position was that even minimal use of a news article online required a licensing agreement with the news organization that produced it. (..) “If someone can build multibillion-dollar businesses out of keywords, we can build multihundred-million businesses out of headlines, and we’re going to do that,” Mr. Curley said," raksta The New York Times (http://www.nytimes.com/2009/07/24/business/media/24content.html?_r=3).

Lai kontrolētu meklētājos atrasto rakstu izmantošanas mērķus, plāns ir katram The Associated Press rakstam pievienot programmu, kas norādīs uz ierobežojumiem teksta izmantošanā, kā arī vienlaikus informēs aģentūru par to, kur raksts tiek izmantots. Programma šobrīd esot tapšanas stadijā un izmantojama tā varētu būt nākamajā gadā.

Ko par to saka Google? "Gabriel Stricker, a spokesman for Google, said, “We believe search engines are of real benefit to news publishers, driving valuable traffic to their Web sites and connecting them with readers around the world.”" Acīmredzot gaidāma cīņa, kuras rezultāts, šķiet, šobrīd vēl nav paredzams. Un katrai pusei ir sava taisnība un intereses. 

Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: