Mājas lapa: http://marketingfans.blogspot.com/

SIA Getz Bros & Co (Latvia) Ltd. Mārketinga un lielo klientu attiecību vadītāja

Arhīvs
Februāris, 2020
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
Kāpēc Rīgas atpazīstamības veicināšanas plāns kopā ar AirBaltic nav laba ideja
Publicēts 7. septembrī, 2009.
Pagājušajā nedēļā Latvijas medijus pāršalca ziņa (http://www.diena.lv/lat/politics/riga/miljons-ir-plana-nav), ka Rīgas Dome vienu miljonu latu ir atvēlējusi pilsētas reklāmai. Tikai viena nianse - neviens tā īsti vēl nebija izdomājis, kā tā reklamēšana notiks un kā to naudiņu tērēs.

Pagāja nedēļa un, āreče, viss top skaidrāks (http://www.7guru.lv/news/nozareszinas/article.php?id=56849): "Lai saprastu, kā pareizi tērēt vienu miljonu latu, kas atvēlēts Rīgas popularizēšanai, Rīgas dome (RD) kopā ar nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" un ar tūrismu un viesnīcu biznesu saistītām organizācijām plāno veidot jaunu uzņēmumu vai nodibinājumu, kas izstrādās stratēģiju."

Es uzskatu, ka tā nav laba ideja. Lielākoties tāpēc, ka visā procesā ir iesaistīta "nacionālā" aviosabiedrība "airBaltic", kas pati ar savu tēlu netiek galā. Protams, šis paziņojums skaidri norāda uz tagadējā vicemēra Aināra Šlesera saistība ar šo uzņēmumu. Kad viņš bija Satiksmes ministrs, avio satiksmes nozarē tika lobēts "AirBaltic". Tagad tas vairs nav tik viegli iespējams, taču ir izeja no situācijas - izmantot Rīgas nodokļu maksātāju naudu, lai atbalstītu "AirBaltic" grūtajos laikos.

Nekas jau nebūtu pret, ja uzņēmums būtu pierādījis sevi kā spējīgu sava tēla veidotāju un spodrinātāju, taču šajā lauciņā tam aplam neveicas. Var jau, protams, lepoties ar to, ka pārvadāto pasažieru skaits ir liels, bet vai tas nav arī tāpēc, ka konkurence Rīgas lidostā nav nekāda? Var jau būt es kļūdos, bet, vai ir veikts pētījums par to, kāpēc cilvēki izvēlas lidot ar "AirBaltic"? Vai rezultāti neparādītu, ka šī lidsabiedrība tiek izvēlēta tāpēc, ka nav alternatīvas? Un kāds vispār ir aviosabiedrības tēls? Vai ir pieejams kāds oficiāls objektīvs pētījums, ar ko "airBaltic" varētu lepoties?

Manu draugu un paziņu lokā grūti atrast cilvēkus, kas būtu apmierināti ar aviosabiedrības servisu. Katrs vismaz reizi ir saskāries ar dīvainu apkalpojošā personāla attieksmi. Mans visu laiku labākais atgadījums bija aptuveni pirms gada, kad lidoju uz Berlīni. Pirms iekāpšanas, kad apkalpojošajam personālam paziņoja, ka var sākt laist pasažierus lidmašīnā, viens jaunēklis paziņoja, ka "es nezinu, kā tur ar tiem VIPiem, jo man tāds stulbums kā VIPi nekad nav bijuši". (kā vēlāk izrādījās, tas stulbums bija Ārlietu ministrs Māris Riekstiņš :). Pasažieri tikai saskatījās, izdzirdot šādu frāzi, bet man ir kauns par tādu NACIONĀLO aviosabiedrību. Turklāt vēl jāņem vērā, ka "AirBaltic" nepozicionē sevi kā zemo cenu lidsabiedrība, kas pieļauj zināmas nobīdes apkalpošanas kvalitātē. Turklāt, ja es lidoju ar zemo cenu aviosabiedrību, tad zinu, ar ko rēķināties. Un, piemēram, "Ryanair" nav problēmu ar servisu. Esmu lidojusi vairākas reizes - personāla attieksme ir ļoti pozitīva un draudzīga un galvenais, lidmašīna galamērķī ierodas laikā.

Protams, liela daļa atbildības ir jāuzņemas augstākā līmeņa vadītājiem, kuri, ja grib, var atrisināt daudz problēmu. Taču "airBaltic" vadītājam Bertoldam Flikam ir ne vien komunikācijas problēmas ar medijiem, bet arī visādi citādi nesmukumi, kurus viņš negrib paskaidrot. Un vēl viena lieta, par ko man ir kauns un kam arī ir darīšana ar augstāko vadību - NACIONĀLĀ aviosabiedrība maksā nodokļus citai valstij, jo piloti nav reģistrēti strādājoši šeit, Latvijā.

Vai turpināt? :) Protams, varētu, bet par uzņēmuma tēlu var spriest vienkārši iegūglējot "airBaltic". Pirmā lapa izskatās pieklājīgi, bet otrā un trešā... Šādas ziņas apkaunotu jebkuru uzņēmumu. Un mani pārņem šausmas, ka šis uzņēmums tagad piedalīsies arī Rīgas tēla veidošanā.

Vēl viens interesants fakts: "[Jaundibināmajam] Uzņēmumam, kura kontrolpakete jeb 51% kapitāldaļu piederētu RD, vajadzēs izstrādāt mārketinga stratēģiju pilsētas atpazīstamības veicināšanai." Kapitāldaļu sadalījums nozīmē vien to, ka RD un Aināram Šleseram piederēs gala vārds. Citas labas idejas, visticamāk, tiks noglabātas atvilktnē.


Komentāri (3)
intars: ieguglēju, bet neko nepieklājīgu neatradu.
11/09/2009 01:37
martins: tieši tā, tā ir kārtēja pret Šleseru vērstais raksts, jo latviešiem vienmēr skauž par citiem
11/10/2009 15:02
Ieva Treija: Patiesība parasti nepatīk ;)
14/10/2009 09:08
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: