Mājas lapa: http://marketingfans.blogspot.com/

SIA Getz Bros & Co (Latvia) Ltd. Mārketinga un lielo klientu attiecību vadītāja

Arhīvs
Marts, 2024
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Balvai par lielāko zīmolu "fail" izvirzu Swedbank un LMT
Publicēts 23. janvārī, 2010.
Brīžos, kad klājas grūti, mēs redzam savus patiesos draugus un ienaidniekus. Un ne jau tikai cilvēku personā. Mēs dzīvojam laikmetā, kad esam atkarīgi no dažnedažādām institūcijām, ar kurām mūs saista dažnedažādi darījumi. Protams, laikos, kad šīs bodītes vairs nevar dzīvot tik zaļi, kā tās varēja dzīvot iepriekš, mēs kā klienti ieraugām to patieso seju un iepazīstam to patieso dabu.

Nemaz ne tik sen paziņots gadskārtējais Latvijas mīlētāko zīmolu tops. Vajag jau vajag pozitīvās ziņas, bet gribētu šajā medus mucā ielikt karoti darvas. Proti, manā skatījumā, divi no pirmā 10 zīmoliem ir/būs, ja tā turpinās, pelnījuši "zīmola fail" titulu. Un tie ir Swedbank un LMT.

SWEDBANK
Kritums mīlētāko zīmolu topā no 3. vietas 2008. gadā uz 7. vietu 2009. gadā. Es nedomāju, ka tas saistīts ar zīmola maiņu, kad Hansabanka kļuva par Swedbank. Pat speciālisti šo pāreju pieminēja kā ļoti veiksmīgu piemēru. Drīzāk gribētu atzīmēt nevērīgu attieksmi pret klientiem - jaunākais piedzīvojumu stāsts publicēts portālā Diena.lv. Un tas nav vienīgais. Ok, visiem gadās kļūdas, bet šajos laikos no svara ir tas, vai uzņēmums vispār vēlas šīm kļūdām pievērst uzmanību, atzīt, ka ir kļūdījies, un vienoties ar klientiem, kā tās labot. Gan individuālās sarunās, gan komunikāciju medijos. Manuprāt, nevar teikt, ka Swedbank tas nepadodas. Drīzāk teiktu - viņi to nepraktizē. Šobrīd vispār ir tāda sajūta, ka banka ir institūcija vispārākajā pakāpē, un nabaga latviešu cilvēciņš tai kalpo un mēģina atdot savu sūri grūti nopelnīto naudiņu. Ja bankas nenolaidīsies līdz klienta līmenim, zīmols cietīs. Un to jau šobrīd rāda fakti.

LMT
Zīmola topā kritiens neliels - no 8. vietas 2008. gadā uz 9. vietu gadu vēlāk. Neveiksmes komunikācijā ir vairāk balstītas uz konkurentu veiksmēm. Neko labu nevēstīja pavasara reklāmas kampaņa, kas ar pompu tika izziņota jau gada sākumā un par lielu līguma summu priecājās viena no lielākajām reklāmas aģentūrām. Lai kā arī iesaistītie mēģinātu attaisnoties, kampaņa izgāzās. Vēl spilgtāk tas tapa skaidrs, kad TELE2 nāca klajā ar meteorīta kampaņu. Sākās masveidīga mobilo tālruņu operatoru maiņa, uz ko, kā izskatījās, LMT nebija gatavs, veicot dažādas haotiskas darbības un pūloties atvilināt atpakaļ aizgājušos klientus. Rezultāts - zaudēti klienti un klusums. Vai pirms vētras?

Šo ierakstu tomēr gribas pabeigt uz pozitīvas nots. Par pirmajiem diviem mīlētākajiem Latvijas zīmoliem - Nokia un Google - neizplūdīšu, jo ir runa par globāliem uzņēmumiem. Taču gribētos pievērsties 3. vietai - INBOX -, kas piedzīvojis kāpumu no 34. vietas (!) 2008. gadā. Panākumu atslēga? Masām pieejams bezmaksas pakalpojums, kas nodrošina kādas vajadzības apmierināšanu. Šajā gadījumā tā ir e-pasta nosūtīšanas un saņemšanas iespēja, kas ir kļuvusi par daudzu jo daudzu dzīves sastāvdaļu. Te ir vietā viena no Eurobest 2009 vērtīgākajām mācībām - radi instrumentu, ar ko cilvēks var apmierināt kādu savu vajadzību; ja tas izdosies, klientam būs vienalga kam viņš maksā vai kas par šo instrumentu maksā.


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: